Suplemen Dalam Penyusuan Susu Ibu


Seandainya anda atau ibu-ibu mengambil suplemen bagi penyusuan, anda hendaklah faham bahawa vitamin bukanlah salah satu cara untuk memperbanyakkan susu ibu. Vitamin diambil bagi memastikan tubuh ibu menyusu sentiasa sihat, bertenaga, cergas dan bersemangat. Secara langsung mampu membekalkan susu ibu kepada si manja.

Kejayaan penyusuan adalah bergantung kepada kesihatan ibu. Kosep asas penyusuan perlu difahami terlebih dahulu iaitu :
    • LEBIH KERAP SI MANJA DISUSUKAN atau
    • LEBIH KERAP SESI PERAHAN SUSU maka
    • LEBUH BANYAK SUSU IBU DIHASILKAN.
Pengambilan vitamin akan memberi kesan yang ketara dalam dunia penyusuan sekiranya anda memenuhi keperluan di bawah dengan penuh disiplin dan konsisten.



    • Si ibu kerap menyusukan bayi secara langsung atau bagi ibu yang bekerja sesi perahan susu yang konsisten setiap 3 jam atau tidak lebih dari itu sehingga payudara benar-benar kosong.
    • Si ibu perlu memastikan pengambilan air yang seimbang dan secukupnya setiap hari iaitu  tidak kurang 3 LITER sehari dan memastikan tidak berdiet dalam tempoh menjayakan penyusuan lengkap buat si manja.
    • Si ibu juga digalakkan mendekatkan diri dengan ALLAH demi memastikan keseimbangan keperluan rohani dan jasmani dititikberatkan. Amalan doa dan zikir sangat digalakkan bukan hanya semasa membuat sesi perahan susu atau sedang menyusukan bayi tetapi menjadikan amalan  rutin agar mudah mencapai gelombang alfa iaitu ketenangan supaya penyusuan dapat berlangsung dengan lancar.



CADANGAN SUPLEMENT IBU MENYUSU

Pilihan Satu

HARGA WM RM288.75 / EM RM303.75
Vita-Lea Multivitaman
B-Complez
Vita-C
Alfalfa (S)

Pilihan Dua

HARGA WM RM349.75 / EM RM368.75
Vita-Lea Multivitaman
B-Complez
Vita-C
Alfalfa (S)
OsteMatrix Calcium


Pilihan Tiga

HARGA WM RM499.75 / EM RM523.75
Vita-Lea Multivitaman
B-Complez
Vita-C
Alfalfa (S)
OsteMatrix Calcium
Energizing Soy Protein (ESP)








Tiada ulasan :